Семінар-практикум з елементами тренінгу «STEAM проєкт у школі: від ідеї до втілення»
Відповідно до плану роботи методичного кабінету відділу з питань освіти, молоді, спорту, культури та медицини Куцурубської сільської ради об’єднаної територіальної громади на 2020 рік, із метою впровадження STEAM-освіти у освітній процес, 12 лютого 2020 року на базі Куцурубського ЗЗСО І-ІІІ ступенів ім. Т. Г. Шевченка відбувся семінар-практикум «STEAM проєкт у школі: від ідеї до втілення». На семінар-практикум були запрошені вчителі математики та вчителі початкових класів.
«Не навчайте дітей так, як навчали вас, - вони народились в інші часи» - під таким гаслом провели семінар з елементами тренінгу, керівник МК Анастасія Рудай та методист МК Олександра Каргіна.
Тренінг розпочали з інтерактивної вправи «Знайомство», яка підняла настрій, позитивно налаштувала на роботу та надала змогу запам’ятати імена колег.
Використовуючи он-лайн сервіс Mentimeter.com, тренери дізналися очікування учасників від семінару. Працюючи в групах, вчителі активно обговорювали навички 21 століття та їх необхідність розвивати під час виконання різних завдань.
Цікава розмова відбулася з колегами під час виконання інтерактивної вправи «Гарячий м’яч», де учасники повторили ключові компетентності та їх компоненти. Як показує практика "гарячий м'яч" для освітян і насправді, дуже гарячий :)
Потім вчителі поділилися цікавими методами, вправами та інтерактивними іграми з досвіду роботи. Як виявилось, майже всі освітяни громади активно використовують он-лайн платформу LearningApps.org, математичний додаток для побудови графіків GeoGebra та створюють QRcode завдання. Анна Анатоліївна Шеїна, вчитель математики Парутинського ЗЗСО І-ІІІ ступенів, поділилася з колегами сучасними формами роботи, тестовими завданнями на платформі LearningApps та як взаємодіє з учнями і створює інтерактивні уроки на платформі ClassTime.
Наталя Василівна Бублик, вчитель математики Куцурубського ЗЗСО І-ІІІ ступенів ім. Т.Г. Шевченка, презентувала дослідницько-пошуковий метод, за допомогою якого учні 5-6 класів досліджують об’ємні фігури за допомогою об’ємних модулів, які вони виготовляють самостійно.
Олена Василівна Рєзнікова, вчитель математики Іванівської ЗОШ І-ІІІ ступенів ім. І. Рачкова, презентувала колегам як працює за науково-педагогічним проектом “Росток” і звернула їхню увагу, що основою даного проєкту є інтегративно-діяльнісний підхід до формування інноваційного мислення учня і вчителя.
Вчитель початкових класів Іванівського ЗЗСО Єгоренкова Надія Михайлівна, поділилася з колегами ігровими методами, які вона активно використовує під час уроків. Для вивчення побудови геометричних фігур, знаходження їх довжини, периметру та площі, вчителька використовує липучий конструктор "Banchemes Alive". Для практичної роботи на тему "Ламана лінія" використовує тонкий дріт, а іграшки з кіндерів допомагають дітям розв'язувати задачі на рух, знаходження маси тіла тощо. Тему "Кути" опановують за допомогою липучої стрічки
Вправа «Енерджайзер» підняла учасникам настрій та переключила увагу на обговорення щодо впровадження STEAM-освіти у школі.
Наприкінці семінару освітяни вирішили: STEAM-освіті у закладах освіти Куцурубської ОТГ бути! Адже впровадження STEAM-освіти допоможе створити таку систему навчання, яка б задовольняла потреби кожного учасника освітнього процесу відповідно до його інтересів та здібностей.